Ahli pengurusan senior Proton mengunjungi pusat servis untuk memastikan proses recall untuk GEN.2 dan Satria Neo berjalan lancar. Pengarah Urusan Proton Holdings Berhad, Datuk Syed Zainal Abidin Syed Mohamad Tahir berkata syarikat tidak mahu mengambil risiko dengan kerosakan clock spring.
"Walaupun peluang pemandu mengalami kecederaan sangat jauh, keselamatan pelanggan adalah keutamaan utama kami," katanya.
Pusat perkhidmatan dijadualkan untuk memperbaiki lebih dari 20 buah kereta sehari.
"Kami berharap untuk melihat keputusan recall sebagai hal yang positif ini adalah untuk menunjukkan kita tidak melarikan diri dari masalah .."
Dia menyesal dengan ketidakselesaan pelanggan, tetapi memberikan jaminan bahawa proses hanya akan memakan masa 45 minit untuk mengganti clock spring baru.
Ketika ditanya tentang identiti pembekal clock spring, Syed Zainal Abidin berkata, mereka adalah "penjual global diakui" dan bahawa mereka tidak harus disalahkan untuk episod ini.
CEO Proton Edar Sdn Bhd, Mohamad Shukor Ibrahim dan Pengarah Senior Teknikal & Pembuatan, Dr Wolfgang Karl Epple, juga hadir untuk mengawasi pembaikan dari kenderaan yang terlibat.
Kedua-dua model yang dijual di negara-negara lain juga dipanggil balik. Sebanyak 15,911 kenderaan di seluruh dunia yang dipengaruhi oleh bahagian yang bermasalah.
Syed Zainal Abidin berkata, negara-negara lain telah dimaklumkan dan akan melalui proses recall yang sama seperti di sini.
Dia mengatakan Proton telah menubuhkan sebuah jawatankuasa, dipimpin oleh kumpulan Pemasaran dan Selepas Jualan, Yohani Yusof untuk menangani operasi tersebut.
No comments:
Post a Comment