Pada pelancaran Proton Saga terakhir facelifted di Thailand Motor Expo 2010, Proton juga mempamerkan sebuah variasi R3 di Kuala Lumpur International Motorshow 2010. Saga sporty dan berkonsepkan styling, meskipun tidak ada yang terlalu aneh di sini untuk menyingkirkan versi pengeluaran.
Ruang dalam hitam dengan kuning khas sesuai dengan garis-garis sisi dengan 'Konsep R3' dengan bahagian bawah bumper depan lebih agresif (dengan pengudaraan samping dan intake udara besar yang hanya panjang sebuah intercooler!) Dengan kemasan Recaro bucket seat, konsep R3 ini seolah-olah lengkap dengan citarasa bergaya pemandu.
Bumper belakang dan gaya diffuser, spoiler belakang dan juga hujung ekzos ala-ala titanium memberi sedikit kelainan pada konsep R3 ini.
Tidak ketinggalan pada KLIMS'10 ini ialah Proton Satria Neo R3 konsep terbaru. Langkah penjenamaan semula R3 sebagai penawaran aksesori sporty bagi model keluaran Proton.
Dilengkapi dengan enjin Campro CPS 1.6 liter bercaj turbo yang dinaiktaraf dengan komponen berprestasi tinggi antaranya R3 Forged Piston 10:1 comp, R3 Performance Camshafts dan sistem pengurusan enjin R3. Bagi sistem transmisi, R3 memperkenalkan kotak gear berserta LSD.
Selain ruang luaran yang diberi nafas baru, konsep Neo ini juga dilengkapi dengan kerusi Recaro RS-G "fully bucket", stereng Sparco R323, dan "roll cage" separa dari R3.
1 comment:
konsep saga R3 yg menarik
Post a Comment